Her
şey ilk okuduğum kitapla başladı…
İlkokul
üçüncü sınıftaydım. Kasabamızda bir halk kütüphanesi vardı. O gün, bu halk
kütüphanesine neden ve nasıl gittiğimi hiç hatırlamıyorum. Şuan anılarımın
arasına baktığımda kendimi o küçük ve şirin kütüphanenin rafları arasında
görüyorum. Halk kütüphanesine gidenler ve üye olanlar bilir. Üyelik kartı sistemiyle
birlikte istediğiniz kitabı okumak için ödünç alabilirsiniz. İşte ben de tam
öyle yaptım.
…Somon
renkli bir üyelik kartını elimde tutuyorum. Üzerinde kütüphanemizin yirmi
numaralı üyesisiniz yazıyor. Yüzümde kocaman bir gülümseme ile elimde kartım,
rafların arasında dolaşıyor ve kitaplara bakıyorum. Nihayet kendime bir kitap
seçtim…
Her
şey ilk okuduğum o kitapla başladı. Okuma serüvenim bu kitapla başladı. Okuma
sevgim bu kitapla başladı. Kitaplara olan hayranlığım bu kitapla başladı. O gün
bugündür, kitaplar elimi bırakmıyor. İyi ki de bırakmıyorlar. Peki, hangi kitap
bu?
İnanın
ben de hatırlamıyorum. İsmini hatırlamıyorum, yazarını hatırlamıyorum, kitabın
kapağını hatırlamıyorum… Sadece içindeki o muhteşem tasvirleri hatırlıyorum
sadece! Hala dün gibi gözümün önünde, o kadar gerçekti ki; hani elini
uzattığında dokunacak gibi derler ya işte öyle.
ʺHikâye
Bolu’nun bir dağ köyünde geçiyordu. Engelli bir çocuğun iyileşmesi için doktor
bu köye gönderiyordu. Orada yaşananlar ve çocuğun iyileşme süreci
anlatılıyordu. Bolu ormanları, havası, yeşilliği öyle sahici anlatılmıştı,
tasvir edilmişti.ʺ Bugün bile hiç Bolu ormanlarına gitmeme rağmen tıpkı
kitapta okuduğum gibi olduğunu hayal ederim hep. Çam ağaçlarının kokusunu duyarım.
Oksijeni içime çekerim. Kitabın yazarı nasıl tasvir ettiyse 7G sinema gibi. O
zamandan bu zamana bu kitabı çok aradım ama hangi kitap olduğunu bulamadım.
Hatta bir fuarda Gülten Dayıoğlu ile tanışıp kendisine böyle bir kitabı olup
olmadığını veya böyle bir kitabı bilip bilmediğini bile sormuştum. Çocuk
kitaplarına olan bağlılığımın nedeni, beni okumaya bağlayan bu kitabı arama
tutkumdur, kim bilir?
Okumak
böyle bir şey; sihirli, duygulu, heyecanlı, samimi, cana yakın, mutluluk veren,
arkadaş canlısı ne kadar iyi duygu varsa ondan işte. Kitaplar böyle bir şey;
içinde mucizeler saklayan, dünyayı barındıran harika şeyler. Sanki somutluktan
arınmış sadece duygunun ve zihnin özünü barındıran gerçeklik gibiler.
Ben
hala çocuk kitabı alıyorum. Hala çocuk kitapları da okuyorum. Onlarla
çocukların dünyasından uzaklaşmamış oluyorum. Öğretmen olmamın etkisi var mı
bilemiyorum. Yüzümde kocaman gülümsemeyle hala okuyorum onları. Bana göre
branşı ne olursa olsun her öğretmen çocuk kitabı okumalı. Böylece öğretmenlerin
öğrencileri ile iletişimi artacaktır. Öğrencileri ile konuşacakları, ortaklık
kuracakları ve paylaşacakları konular artacaktır.
Birçok
öğretmen arkadaşıma, ebeveynlere, öğrencilere kitaplar öneriyorum. Kitap
tanıtım toplantılarına katılıyor ve uzun uzun bir şeyler paylaşıyoruz
kitaplarla ilgili. Kitap tecrübemi, okuma tecrübemi bu sayfa ile birlikte
herkesle paylaşmak istiyorum. Umarım okumaya farklı bakış açısı, kitaplara
ulaşan farklı yollar açabilirim. Kendi kitap seçim yöntemlerimi sizlere
ulaştırabilir. Yeni çıkacağım bu serüvende bana yardımcı olan ve olacak olan yayınevlerine,
kıymetli yazarlara şimdiden çok teşekkür ederim. Macera dolu, Nasrettin Hoca
fıkrası tadında kitap okuma serüveni oluşturabilmek dileğiyle…
Kitaplar
kılavuzunuz olsun!..
27
Ocak 2021 anısına…
Sabiha
Ebcim
Good work 👍
YanıtlaSilThanks :)
SilTebrikler Sabiha Hanım. İnanıyorum ki siz şahane çocuk kitapları yazabilecek bir potansiyele sahipsiniz.
YanıtlaSilBora
Teşekkür ederim Bora Hocam, o günleri de görmek kısmet olur inşallah :)
SilBu seruveninizi merakla bekliyor, başarılar diliyorum. Semih Öğretmen ;)
YanıtlaSilTeşekkür ederim Semih Hocam, keyifli bir yolculuk olacağına inanıyorum!
SilOldukça faydalı bir eğitim ile 7ŞEHİR AYAK İZLERİ ve RENKLER adlı etwinning Projemizde doğru işler yaptığımızı görmek beni çok mutlu etti.
YanıtlaSilEmek verilen, çocuğu merkeze alan her çalışma meyvesini verecektir. Teşekkürler,başarılar
SilHendeimde hikayem sizinkiyle aynı bende ilk kütüphaneye gittiğimde kütüphane de çocuklar bölümünden aldığım bir çalgıcının seyahati ile başladığım kitaplara ilgim arttı. Kitap en iyi dostur dendiğinde çocukken anlamadım ama gerçekten kitap en iyi arkadaşmış.
YanıtlaSilKitaplar her daim bizimle yol alan en iyi yoldaştır,teşekkürler:)
Sil