Her şey ilk okuduğum kitapla başladı… İlkokul üçüncü sınıftaydım. Kasabamızda bir halk kütüphanesi vardı. O gün, bu halk kütüphanesine neden ve nasıl gittiğimi hiç hatırlamıyorum. Şuan anılarımın arasına baktığımda kendimi o küçük ve şirin kütüphanenin rafları arasında görüyorum. Halk kütüphanesine gidenler ve üye olanlar bilir. Üyelik kartı sistemiyle birlikte istediğiniz kitabı okumak için ödünç alabilirsiniz. İşte ben de tam öyle yaptım. …Somon renkli bir üyelik kartını elimde tutuyorum. Üzerinde kütüphanemizin yirmi numaralı üyesisiniz yazıyor. Yüzümde kocaman bir gülümseme ile elimde kartım, rafların arasında dolaşıyor ve kitaplara bakıyorum. Nihayet kendime bir kitap seçtim… Her şey ilk okuduğum o kitapla başladı. Okuma serüvenim bu kitapla başladı. Okuma sevgim bu kitapla başladı. Kitaplara olan hayranlığım bu kitapla başladı. O gün bugündür, kitaplar elimi bırakmıyor. İyi ki de bırakmıyorlar. Peki, hangi kitap bu? İnanın ben de hatırlamıyorum. İsmini hatırlamıyoru...